Födelsedag

Klev upp vid 07 i morse och grattade min 16-åring. Var lite trött då lillan vaknat vid fyratiden och ville ha mat. Somnade om men var trött när jag klev upp. Skickade iväg barnen till skolan, plockade undan i köket och tog sedan en tupplur. 
   Ska jag ha dåligt samvete för att jag är så lat? Jag vet inte. Ibland får jag det och ibland tänker jag att det måste finnas ett sömnbehov som måste mättas annars skulle jag inte sova så mycket. Fast det kan ju även bero på att jag är i så dålig form. Har ju inte motionerat sedan lillan kom. Har nog bara ridit 4 gånger sista halvåret. Tar inte några riktiga promenader heller. Skulle nog kunna bättra mig där och se om behovet av sömn minskar.
   Måste till jobbet imorgon. Har ju inte sökt mammaledigt för vårterminen ännu. Hoppas chefen står kvar vid att det är bra för alla om jag är hemma ett tag till. Tänk om hon ångrat sig och behöver personal? Tror inte det. Då borde ju hon hört av sig. Ska jag bjuda på fika? Borde kanske ringa kollegorna innan jag går dit imorgon... eller om det blir torsdag.
   Måste söka nytt körkort också nu i december. Helt otroligt att det är tio år sedan vi gifte oss. Fick ju nytt körkort då. Det känns inte som tio år. Jag minns så många detaljer från den dagen att det känns som bara förra året. Ja, ja, nog om det.
   Hade köpt stövlar i present till dottern. De blev inte populära. Inte hennes stil. Det gör inget, jag trodde inte att hon skulle tycka om dem. Någon annan får ta dem istället. Jag kunde faktiskt ha dem. Hon får gå med pappa på stan imorgon och välja ett par själv. Jag vill att hon ska köpa lite snyggare skor, inte gympadojjor igen. Kan vara kul att få se henne lite uppklädd. Hon är ju så fin.
   Äldsta skrev provet för B-licens idag. Hon tror att det kan ha gått bra. Hoppas det för då kan vi ju ta in hästen till Solänget till våren så får hon prova köra stor häst på banan... om hon vill och om influensan försvinner.
   Nej, nu väntar sängen på mig. Hoppas jag får sova hela natten nu.
   Kram och god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0