"Det var något Europa VM, tror jag."

Sonen har varit i Tärnaby på träningsläger. Han åker snowboard och hade sett fram emot lägret en tid eftersom vi inte har snö i backen här i Bjästa. Det blev första åket på snö den här säsongen. Jag pratade med honom på telefon både på fredagkväll och lördagkväll. Han lät rätt trött.

Vid tretiden idag på eftermiddagen påbörjades deras resa hem. Han kom hem vid nio och var rätt trött. Jag och maken ville veta hur han haft det och ställde tusen frågor. Han svarade artigt på dem allihopa. Sedan berättade han att det skulle ev skulle bli ett läger i Norge i januari. I nästa andetag berättade han att det skulle blir någonting på Nya Zeeland också. "Jaha," sade maken, "vad ska det vara där då?" Sonen svarade: "Det var något Europa VM, tror jag."

Jag tycker att det var så gulligt sagt av honom. Han hörde nog inte själv vad han sa. Min gissning är att han var jättetrött. Han sover nu i alla fall.

Maken sitter på bussen till Stockholm nu. Sista resan före jul. Det känns bra. I morgon ska jag hälsa på Junior och Frun. De bor i Mjäla nu. Jag har sparat ägg och bröd hela hösten. Hoppas de blir glada.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0