Kokosbollar, hönor och hästskor

Idag åkte jag och besökte min tupp Junior och hans höna Frun. De såg ut att trivas alldeles utmärkt i gården där de bor tillsammans med några andra tuppar av rasen Hedemora. Junior och frun är också Hedemora. Jag har fotat dem och hoppas kunna få ut en bild på dem lite senare.

Jag fick akutringa min hovslagare i helgen. Via SMS kom vi överens om att hon skulle slå i några sömmar som lossnat. Hoven var för trasig för att jag ska våga slå i dem. Man måste nog gå rätt högt. I alla fall så hade jag precis fått klart med hovslagaren när jag fick SMS från Linda (som vi hyr stall av). Nu hade han naturligtvis tappat skon och den stod inte att finna. Jag åkte upp och letade även jag men ingen sko kunde jag finna. Nu har Sanna åkt upp och om någon kan hitta skor så är det hon.

För några somrar sedan hade vi sommarhäst som vi hyrt från ridskolan. Sista veckan tappade hästen en sko. Jag och maken letade i hagen flera gånger men hittade den inte. Vi skickade då ut gårdens alla barn i hagen. Det var säkert 5-8 barn som hjälptes åt. Vem hittade skon? Jo, Sanna! Jag hoppas på samma tur idag. Känns bra om jag inte behöver be hovslagaren smida en ny sko. Hon hinner kanske inte. Vi får se hur det blir.

Sonen har tagit hem miljoner kokosbollar (eller hur många var det?). Han och en kompis har varit duktiga och sålt dem utanför vår lokala Supermarket. Ikväll ska de iväg igen och sälja dem. Tillverkaren sa att de är supergoda i flera veckor om man förvarar dem svalt. Vi har haft dem kylda hela tiden men idag kände jag att jag var tvungen att göra en kvalitetskontroll. Skulle jag aldrig gjort. Tyvärr var de fortfarande supergoda så jag har satt i mig tre stycken nu. Känner mig stinn och lätt illamående.

Just nu när jag funderar på hur jag ska avsluta tittar jag ut genom fönstret och ser att DET SNÖAR! Hurra!!!


Kommentarer
Postat av: Sanna

det var då det =P men nu hittade jag den inte alls =/

Kokosbollar e ju sååå gott så jag kan inte klandra dig för att ha ätit 3 st... hihi=D

2009-12-14 @ 16:07:51
URL: http://rayoosanna.blogg.se/
Postat av: Linda Calissendorff

Ja du här gick de 2 paketen åt på 2 dagar så skäms inte Marie! ;0)

2009-12-16 @ 00:13:36
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0