Imorgon ska jag städa

Jag har varit hemma i flera månader nu. Varje dag har jag tänkt att imorgon ska jag skaffa mig lite bättre rutiner. En vanlig dag för mig börjar med att jag skickar iväg de stora barnen till skolan. Sedan äter jag frukost (om jag inte åt med barnen) och läser tidningen. Allt tråkigt om krig och politik hoppar jag över men jag läser gärna om bygdens hjälte: Foppa. När det är avklarat är lillan trött och jag lägger henne i sängen. Medan jag väntar på att hon ska somna sätter jag mig framför TV:n. Lillan somnar oftast utan att jag behöver titta till henne och efter 20 min framför TV:n så somnar oftast jag också. Jag vaknar efter 1-2 timmar när lillan ropar och vill ha mat. Jag värmer hennes mat, kokar potatis ibland, och 40 minuter senare så har hon ätit och fått en ren blöja. Då ringer jag svärmor, om hon inte ringt mig redan, och så går vi ner till henne och dricker kaffe. Svärmor surrar om sina gamla vänner och allt kul dom hade, samma historier gång på gång. Jag lyssnar. När lillan blir trött igen är det dags att gå hem. Hon somnar i vagnen och får sova ute. Nu är klockan så mycket att om jag ska sitta något vid datorn måste det ske nu. Någon kvart/kvartar senare så kommer första barnet hem från skolan och min egen dag är slut.

Jag försöker prata med barnen om hur skoldagen varit och om det hänt något nytt. Jag försöker se till att de tar lite fika. Jag försöker vara en mysig bullmamma en stund. Sedan är det dags att börja med middagen. Sedan kommer mannen hem. Sedan börjar skjutsningen till höger och vänster.

Som ni märker har jag fullt upp hela dagarna. Detta utan att faktiskt göra något vettigt.
Just idag valde jag att sätta mig vid datorn istället för vid TV:n när lillan somnade. Jag skulle kunna göra något vettigt istället men...   ... Det får bli imorgon :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0