Igår var mannen ledig

Han har varit på resa i veckan så han fick sova ut. Väckte honom 10.40 för vi hade bestämt att vi skulle ut och äta lunch. Tyckte han skulle få kaffe först. Det blev i alla fall en otroligt läcker lunch med fläskfile, sås och potatis.

Jag har saknat våra fredagsluncher. Ifjol jobbade mannen 80 % och varje fredag hämtade han mig på jobbet och så for vi iväg och åt lunch. För det mesta åt vi på vägkrogen men ibland, om det var fint väder, packade han matsäck och så åt vi nere vid ån. Hur mysigt som helst. I är när jag är mammaledig blir det inte lika lätt. Han jobbar i stan så det blir en bit för mig att åka. Men nu har vi bestämt att jag ska åka in på fredagarna och så gör vi samma sak fast tvärtom.

Nu är det lördagmorgon och mannen har åkt in med innebandydottern till stan. Hon ska till Skellefteå och spela något SM av något slag. Har inte riktigt koll. Det tar nästan en timme fram och tillbaka till stan för oss. När han kommer tillbaka ska sonen till backen. Ska åka bräda med en kompis. Mannen skjutsar tid honom. Sedan ska jag och S till hästen. Hon ska rida och jag ska förbereda en ny hage till honom. Ett av det två stona han går med ska ha föl snart och hon tycker inte om mín häst. För att det ska bli lugnt i hagen vid fölningen flyttar vi honom. Nya hagen sitter redan uppe men jag ska fixa grinden och ställa ut vatten.

Sedan ska vi äta och sen ska pojken hämtas i backen. Sent i natt, eller ev imorgon, ska dottern hämtas i stan. Hela dagen kommer att gå utan att vi får något vettigt gjort. Så känns det nu i alla fall.

Bjuder på dagens bild:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0