Hur många Tjurföreningar finns det i Sverige?

Jag är medlem i Flyggsjö Tjurförening. Det är lite coolt tycker jag. Jag måste kolla upp hur många tjurföreningar som det finns i Sverige. Vi ska snart fixa en hemsida där vi skriver lite historik och dyl. Jag återkommer om det.

I alla fall så var det möte igårkväll. Jag fick en låda med torkade trattkantareller och jag är så lycklig. Varje gång jag köper kantareller på affären blir jag så besviken. De smakar ingenting. Det måste vara något fel på dem. Nu ska jag inte köpa kantreller på hela vintern för nu har jag torkade trattisar så det räcker.

Nej, nu ska jag göra en sökning på tjurförening.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad gör man i en tjurförening?

2009-11-12 @ 17:29:25
URL: http://torpargumman.blogg.se/?tmp=03211011
Postat av: Marie

Idag verkar min förening för sammanhållning i byn. Traditionellt hade föreningen ett helt annat syfte; för att underlätta för byns mjölkbönder bildade man denna förening och köpte tillsammans in en tjur som användes till beteckning. Vår förening är nybildad av olika skäl och det är en lång historia. Jag återkommer om detta. Kul att du frågade.

2009-11-13 @ 13:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0