Snart dax för lussebullar

Nu borde man planera när lussebullarna ska bakas och när det är dax för pepparkakor. Varför kan jag inte vara lite smart nu och lägga upp en plan så jag har gott om tid och slipper stressa längre fram?

Hästen har fått hosta. Ingen feber och hur pigg som helst. Har han en allergi? Sitter det något i halsen? Eller...? Hur som helst har han vilat en vecka och nu ska vi prova rida honom igen. Förhoppningsvis lossnar det som irriterar honom. Annars blir det veterinären! Jättekul så här inför julen. Håll tummarna för oss.

Skjutsade maken till bussen imorse. Mina två äldsta tjejer följde med för vi hade bestämt att vi skulle äta frukost på Lundbergs. Jag strular alltid med min plånbok och därför garderade jag mig och tog med båda handväskorna för att vara säker på att få med mig pengar. Tur att döttrarna är stadda vid kassa då jag denna gång lyckats lägga plånboken i skötväskan som var kvar hemma. Nu ska jag föra över pengar till dotterns konto eftersom hon fick lov att lägga ut. Det var mysigt med frukost med tjejerna i alla fall.

Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0