TGIF eller hur man nu förkortar

Som jag skrivit tidigare så har det inte någon betydelse för mig om det är fredag eller någon annan dag, men ändå så har det betydelse. Det är som att livet blir lättare för många människor i min omgivning på fredagarna och då är det klart att det blir lättare även för mig.

Jag var på jobbet idag. De hade hemkunskap och bakade sockerkaka. Som vanligt när man har hemkunskap är det ganska stojigt och roligt. Det var kul att känna på den positiva atmosfären som många gånger finns i skolan men som det sällan skrivs om. Jag kan erkänna att jag har ett kraftigt inre motstånd mot att hälsa på i skolan. Det är som att verkligheten blir mer påtaglig då. Jag har det så bra i min lilla låtsasvärld där jag alltid är hemmafru och bullmamma. Jag vill inte tillbaka till verkligheten. Jag vill vara hemmamamma i all evärderlig tid!

I alla fall så upptäckte jag återigen att när jag väl är på jobbet så längtar jag tillbaka. Jag saknar eleverna som är lite tuffa och ska skämta, jag saknar kollegorna och samhörigheten och jag längtar efter att få längta till fredag.

Så nu önskar jag alla en trevlig helg

Kommentarer
Postat av: Sanna

några bullar har det varit dåligt om på senste den tiden, så du får nog skärpa dig med bullarna =P

Kanel bullar nu till veckan=)

2009-11-13 @ 19:10:06
URL: http://rayoosanna.blogg.se/
Postat av: Marie

Sanna!!!! Man måste inte berätta allt... :) Kram

2009-11-13 @ 22:10:29
Postat av: Sanna

men pajen var iallefall god=)den får du gärna göra om flera gånger=)

2009-11-14 @ 00:20:19
Postat av: Linda Calissendorff

haha de är bra sanna! =)

Roligt att ha en bloggande mamma oxå ler Lite roligt att läsa om lite annat än hästar som man lätt ramlar över hela tiden så keep up the good work Marie! ;0)

2009-11-14 @ 18:25:28
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0