Panik!!!

Har precis insett att föräldraledigheten närmar sig sitt slut. Det känns som att jag kommer att slitas mitt itu när jag tänker på att min lilla Ella ska börja på dagis. Jag får gråten i halsen bara av att tänka på det. Träffade en kvinna på affären häromkvällen som berättade att det går ca 100 barn på förskolan här i Bjästa nu. Snacka om omställning för Ella. Här hemma får hon full uppmärksamhet. Så fort hon piper är det någon som hjälper henne. När hon börjar förskolan blir hon bara en i mängden, en av alla andra 100 barn som också går där. Okej, jag vet att de är indelade i olika avdelningar, fem stycken tror jag, med det spelar ingen roll för mig. När barnen är ute på gården så är det ju likt förbaskat hundra ungar som springer runt. Det finns ingenting som kan få mig att tro att någon ska kunna hålla koll på min lilla Ella i den röran. Jag har ju jobbat på förskolan så jag vet ju hur det är. Jag går inte på något bullshit om att alla barn syns. Nej, fy fan för att behöva lämna bort henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0