Är jag en sämre människa...?

Haiti: Helt otroligt fruktansvärt det som hänt där. Antalet döda uppgår till ofattbara siffror. Såg det lilla barnet de hittat levande efter ett dygn. Hur mår det barnet psykiskt idag?

Så långt följde jag med i nyheterna sedan orkade inte jag mer. Jag mår jättedåligt att alla nyheter där människor far illa. Jag blir ledsen och vill bara gråta. Därför väljer jag att bara "flumma" på ytan. Jag vet alltså att fruktansvärda saker händer men jag orkar inte engagera mig i dessa katastrofer. Jag har fokus på att mina närmaste ska ha det bra och jag gör vad jag kan för att så många som möjligt i min närhet ska ha det bra. Är jag då en sämre människa eller är det ok att göra som jag gör? Jag tror det.

Jag har haft en underbar helg. Förutom att jag lekt taxichaffis, som vanligt, så har jag varit ut med hästen både lördag och söndag. När barnen var avlämnade här och där i kommunen (först P till tennis, sedan T till backen och till sist L till Sidensjö) kunde jag åka till stallet. Jag fick sällskap av Linda och Wilmer på lördagen. Det blev en stilla lunk i skogen. Superhärligt! På söndagen smet jag hemifrån tidigt innan barnen hann tigga om skjuts och var i stallen vid nio. Linda och Kristallen skulle köra intervaller och vi hängde med för att se om det piggade upp Kristallen. Rayo var jättepigg. Han älskar intervaller. Han fick inte dra på det han ville så det gick ganska lungt men det är så häftigt att känna hur han vill öka. Att jobba en häst som vill bli jobbar är bland det bästa jag vet.

Nu tror jag att jag måste ta tag i designen på bloggen. Folk kan ju tro att jag bara har två barn. Det finns faktiskt tre till som jag ska lägga till längst upp. Maken får inte vara med. Eller föresten: jag ska äta nu och sedan se på TV en stund. Designen får bli en annan dag :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

får man be om stjus någon dag? eller du kan åka så kör jag=P ja vet, det är alltid kul att känna att han vill springa fortate=)

2010-01-18 @ 22:31:16
URL: http://rayoosanna.blogg.se/
Postat av: Linda Calissendorff

Man är inte hemsk för man lusläser allt om katastrofer utan de viktiga är att man bryr sig å de gör ju du eftersom du blir som jag mår bara illa av att se allt elände å då ska man tänka vi se via bilder och nyheter,tänk att vara på plats?! En eloge till alla frivilliga som åker ner och hjälper till!

Jag ska sms nu och skänka 50kr för de är typ vad en dricka och lite godis kostar så de kan man gott vara utan å ge där de behövs i stället!

2010-01-19 @ 12:44:39
URL: http://www.stallcalissendorff.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0