... och så blev vi inte miljonärer idag heller...

Är övertygad om att en dag kommer jag och maken att få 7 rätt på hästarna. Alltså, då räknar jag inte med alla gånger vi kommer att får 7 rätt med en utdelning under 100 000 kr. Någongång borde det vara vår tur att kamma hem storvinsten. Idag sket det sig. Ska man se det positivt innebär det väl i teorin att vi är närmare nu, eller...?

Imorse när jag skjutsade T till backen ringde S. Hon hade fått ett SMS med frågan om hon ville få sällskap ut med hästen idag. Hon nappade naturligtvis. Jag var på vippen att påpeka att det borde vara min tur att köra honom men jag gjorde det inte. Det är så kul att få sällskap när man är ute med häst.

. Det är inte alltid det fungerar med sällskap. Man vill vara säker på sin egen häst och man vill veta vad det är för häst man får i sällskap. Vår Rayo är rätt bra, han sköter sig bra nästan jämt, oavsett sällskap. Hur som helst: Det blir säkert min tur någongång oxå!.br />
Slarviga barn är rätt svåra att förstå sig på. Jag är rätt slavig själv men jag försöker fostra mina barn så de blir bättre än mig. Ta det här med garageporten. Vi har en sådan där motordriven sak med fjärrkontroll. Man trycker på en knapp så åker den upp. Man trycker på samma knapp stäng den. VARFÖR KAN INTE BARNEN STÄNGA GARAGET EFTER SIG? Vi har värme i garaget och jag blir vansinnig på dem när porten står öppen.

När vi kom hem från stugan sist så fungerade inte garageporten. Maken bröt sig in i garaget och fixade problemet. Något hade löst ut motordriften. En vecka senare fick vi veta att när vi var borta hade hyresvärden varit här för att skotta. Garageporten stod då öppen och han gick in och löste ut motorn för att stänga den. Kan tänka mig att han tänkte en och annan tanke om oss hyresgäster då. Hur som helst: Vi vet med säkerhet att porten var stäng när vi åkte.

Imorse kom hyresvärden pappa in och ville stänga garaget. Det stod öppet igen!!! Han hade öppnat sin port och åkte upp till oss för att kolla om hans öppnare även öppnar vår port. Mysteriet löst: mina barn är inte fullt så slarviga som jag trott, grannens kontroll styr även vår port :) SORRY KIDS!

Nu ska jag diska (för vilken gång i ordningen idag?) medan maken snarkar vidare på soffan.

Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Haha ja man blir gråhårig av barn så därför ha vi bara en skratta Skämt å sido de är nått de bara gör de tänker inte så muycket på att de kanske kostar en he del att släppa ut värmen mm.mm men var så lugn deras dag kommer oxå då de kommer förstå vad mamma & pappa alltid tjata om! ler De ha jag gjort! =)



Håller med att du måste ju få köra du med! =)) Men vi får ta de till veckan, Wilmer ska ju ut minst 3 gr/ veckan så nångång borde de väl stämma ;0)

2010-01-09 @ 22:29:15
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0